کلاش ها | کنلز موزیک



نکات مهم برای سلامتی کارمندان و شاغلین

اگر شما یک کارمند هستید، باید به سلامت خود اهمیت دهید و در صورتی که احساس کردید در خطر آسیب هستید، باید در پی اصلاح شرایط کاری خود برآیید.

همچنین اگر رئیس یک کسب و کار هستید نیز باید همواره سلامت کارمندان را زیر نظر داشته باشید و در صورتی که احساس کردید آنها از این حیث در خطر هستند، در پی اصلاح شرایط محیط کار باشید.

در ادامه قصد داریم برخی موارد مرتبط با سلامت کارمندان و شاغلین را برای شما را بیان کنیم.

صبح ها به سختی بیدار می شوید

هر شخصی ممکن است هنگام بیدار شدن، احساس خستگی یا بی حالی کند ولی اگر این احساس بیشتر روزها به سراغتان می آید نشان از استرس بیش از حدی است که در اثر کار به شما وارد می شود.

در حین کار استراحت نمی کنید

استراحت نکردن حین کار می تواند به سلامت روان افراد آسیب بزند. از سوی دیگر تفریح و استراحت های کوتاه، می تواند شادابی و نیز رضایت شغلی افراد را در حین کار افزایش دهد.

ارتباط اجتماعی با سایر کارمندان ندارید

اگر کارمندان از صحبت با سایر همکاران خود، خصوصاً آنهایی که بیشتر با یکدیگر سر و کار دارند، امتناع کنند، نشانگر این است که از نظر سلامت روان در معرض خطر هستند یا حتی آسیب دیده اند. اگر یک شغل برای کارمندان طاقت فرساست، ارتباط اجتماعی بین آنها می تواند از میزان اضطراب بکاهد. به عنوان مثال کارمندان می توانند با یکدیگر نهار بخورند یا در زمان های استراحت با یکدیگر محاوره هایی خارج از موضوع کار داشته باشند.

پیشگیری از کمردرد در کار

  • قامت‌تان را در وضعیت درست نگهدارید.
  • اجسام را با زانو زدن و سفت کردن عضلات تنه از زمین بردارید و از چرخاندن ستون فقراتتان پرهیز کنید.
  • کارهای سنگین جسمی را به صورت متناوب با کارهای سبک‌تر انجام دهید.
  • مدت زمانی را که صرف حمل چمدان، کیف یا کیسه‌ها می‌کنید، محدود کنید.
  • به بدنتان گوش فرا دهید. به طور مرتب وضعیت قرارگیری بدنتان را تغییر دهید و به طور متناوب از جا برخیزید و راه بروید و عضلات‌تان را کش و قوس بدهید.

چند ماده غذایی برای حفظ سلامت کارمندان

گردو: تحقیقات جدید نشان می‌دهد گردو نسبت به مغزهای دیگر مانند بادام، پسته و بادام زمینی دارای آنتی اکسیدان بیشتر و از نوع بهتری است. البته تمام مغزها برای کاهش چربی و پیشگیری از بیماری‌های قلبی مفید هستند. گردو می‌تواند فعالیت‌های شناختی و حرکتی در مبتلایان به آلزایمر را بهبود بخشد. متخصصان مصرف ۷ عدد گردو را در روز توصیه می‌کنند.

چای سبز: «پلی فنل» یکی از مواد اصلی موجود در چای سبز است که برای ترمیم DNA آسیب دیده بسیار مفید است و همچنین محرک سیستم ایمنی بدن است. از خواص دیگر چای سبز کاهش خطر ابتلا به سرطان از جمله سرطان پوست و پروستات است.

ذرت: یکی از بهترین میان وعده‌هایی که می‌توان از آن استفاده کرد ذرت بو داده است. این ماده غذایی سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است اگر با مقدار بسیار کمی نمک بو داده شود میان وعده مناسبی است.

شکلات تلخ: دارای آنتی اکسیدان قوی پلی فنل است که می‌تواند با عوامل خطر بیماری‌های قلبی مانند کلسترول و لخته شدن خون مبارزه کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف مقدار کمی شکلات تلخ در روز فشار خون افراد مبتلا به فشار خون بالا را کاهش می‌دهد. کافئین هم که از دیگر مواد موثر در شکلات تلخ است که برای حفظ شادابی و افزایش تمرکز موثر است.

میوه ها: میوه‌ها نه تنها از گرسنکی کاذب جلوگیری می‌کنند بلکه با مواد مغذی خود، می‌توانند انرژی لازم در طول روز را فراهم کنند. از میان میوه‌ها می‌توان سیب، پرتقال، انبه و موز را انتخاب کرد که بهتر است هر روز و با نظم مشخص از آنها استفاده شود.

آسیب‌های چشمی را نادیده نگیرید

بسیاری از کارمندان بویژه آنهایی که با رایانه کار می‌کنند، بعد از مدت کوتاهی دچار کاهش نمره چشم می‌شوند که معمولابا علائمی مثل خستگی، خشکی، قرمزی و آبریزش چشم همراه است، بنابراین اگر می‌خواهید دچار این عوارض نشوید باید هنگام کار مدام پلک بزنید و بعد از هر ۳۰ دقیقه کار با رایانه دو تا سه دقیقه به چشم‌هایتان استراحت دهید و به اشیای دور نگاه کنید.

اگر هم بیشتر از هشت ساعت در روز مقابل نور رایانه و لامپ‌های مهتابی می‌نشینید، باید هر چهار ساعت یک بار ضدآفتاب بزنید تا احتمال بروز آسیب‌های پوستی را به حداقل برسانید. بله این موضوع واقعیت دارد، چرا که استفاده از ضد آفتاب علاوه بر کاهش اثرات مضر نور خورشید از بروز آسیب‌های ناشی از نورهای مصنوعی و اشعه‌های خطرناک صفحات نمایشگر هم پیشگیری می‌کند.

استرس و خستگی

شاید ساعت کاری کارمندان محدود باشد، اما کم نیستند کارمندانی که هر روز مسافت زیادی را از خانه تا محل کار و برعکس طی می‌کنند، ساعت‌ها در ترافیک می‌مانند و در معرض هوای آلوده و گرما و سرما قرار می‌گیرند و به همین دلیل زمینه بروز خستگی مفرط و استرس مزمن و حتی افسردگی شغلی در آنها فراهم می‌شود.

همچنین این رفت و آمدهای روزانه فرصتی برای چکاپ‌های پزشکی باقی نمی‌گذارد و همین موضوع سلامت کارمندان را تهدید می‌کند بنابراین به همه کارمندان توصیه می‌شود پایان هر هفته را به سرگرمی‌ها و تفریحات خانوادگی یا دوستانه اختصاص دهند، از مرخصی‌های سالانه برای رفتن به مسافرت استفاده کنند و هر شش ماه یکبار برای معاینات پزشکی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

نوشته نکات مهم برای سلامتی کارمندان و شاغلین اولین بار در کلاش ها. پدیدار شد.



Source link

درباره : کلش موزیک
آخرین مطالب ما