کلاش ها | کنلز موزیک



قابل توجه کارمندان ، اینگونه پشت میز بنشینید تا کمردرد به سراغتان نیاید

کمردرد و گردن درد آسیب شایع در کارمندان به حساب می آید. عموم کارمندان ساعت ها بدون وقفه مجبور هستند روی صندلی بنشینند و همین موجب می شود تا به گردن و کمر فشار وارد شود. مخصوصا اگر ناگزیر باشند با کامپیوتر کار کنند این آسیب تشدید می شود.

ما به نسلی تعلق داریم که به نشستن عادت کرده اند. تقریباً سه چهارم از ما در تمام روز در حالت نشسته قرارداریم. این عقیده که اگر کارگران بتوانند بنشینند در کار مؤثرترعمل می کنند، در آغاز قرن جاری ظاهرشد؛ اما اخیرً مشخص شده است که حالت نشستن، فشار بیشتری روی دیسک ها اعمال می کند. بدین علت است که برخی محققان بر این عقیده هستند که ستون فقرات مردها برای نشستن اختصاص نیافته است. اگرچه در دنیای کلاش های کسی نمیتواند بدون آنکه بنشیند، کاری را به پیش ببرد.

مطالب پیشنهادی:

بنابراین به عواملی که مربوط به کجا و چگونه نشستن می شوند باید توجه کافی بکنیم. کارپژوهی آن شاخه از علم است که به مطالعه نحوه طراحی شکل اسباب خانه، مانند صندلی که متناسب با ستون فقرات باشد، می پردازد. متخصصان این علم پیشنهاد داده اند که برای یک صندلی راحت و مناسب جهت نشستن باید:

  • مهره های کمر کاملاً مورد حمایت قرار گیرند.
  • صندلی دارای پشتی باشد که پنج تا ده درجه از حالت عمودی بازتر باشد.
  • جای نشستن صندلی باید چنان باشد که وزن فردی که روی آن می نشیند او را قادر سازد تا پاها را به زمین برساند و زانوانش اندکی بالاتر از سطح رانها قرار بگیرند.
  • سطح صندلی نباید چندان بلند باشد به طوری که مهره های کمر با پشت صندلی در تماس قرار بگیرند.
  • صندلی باید دارای دسته باشد.

ویژگی صندلی مناسب برای نشستن

  • یک صندلی با پشتی مناسب باید دارای شکل(s) باشد که شبیه به مهره های کمر است. در عمل ممکن است پیداکردن چنین صندلی دشوار باشد ولی شما می توانید مبلمانی تهیه کنید که کاملاً مناسب گودی کمر شما باشد؛ به طوریکه در آن کاملاً احساس راحتی کنید.
  • صندلی هایی مناسب هستند که دارای پشتی راحت باشند. صندلی هایی که دارای پشتی است، باید ده درجه خمیدگی داشته باشد یا بتواند به سمت عقی خم شود. وزن وارده به ستون مهره ها را کاهش بدهد و به عضلات پشتی فشار وارد نکند. صندلی که بیش از اندازه پر باشد سبب می شود که بدن هنگام نشستن، در آن فرورود؛ این خود سبب تاشدن ناخودآگاه مهره های کمر می شود.
  • جای نشستن صندلی نباید به مقدار زیاد پر و نرم باشد
  • طول صندلی باید تا اندازه ای باشدکه پاها بتوانند در سطح زمین قرارگیرند به طوریکه زانوان در حالت خم شده زاویه ۹۰ درجه بسازند. زیر زانو بهتراست در تماس با لبه صندلی قرار نگیرد. این خود سبب می شود جریان آزاد خون تداوم داشته باشد. در صورتی که بیش از اندازه بلند باشد، پاهای خود را روی چیزی مانند کتاب بگذارید.
  • بسیاری از صندلیها دارای فرورفتگی بیش از اندازه هستند. حدود ۲۰ اینچ در صورتی که ران به طور میانگین از این مقدار کوتاه تر است و این امر سبب ایجاد فاصله بین قسمت کمر و پشتی صندلی می شود.
  • در واقع عمق فرورفتگی صندلی باید حدود ۳۸ تا ۴۰ سانتی متر باشد. از آنجا که شما به مدت زیادی در روی صندلی قرار می گیرید باید به نکات ذکر شده در جهت رفع عوارض احتمالی، توجه کافی کنید.
ورزش در محل کار
ورزش در محل کار

نوشته قابل توجه کارمندان ، اینگونه پشت میز بنشینید تا کمردرد به سراغتان نیاید اولین بار در کلاش ها. پدیدار شد.



Source link

درباره : کلش موزیک
آخرین مطالب ما